2010년 8월 19일 목요일

The 8 Success Criteria for Facebook Page Marketing Part2

I am so into "Justice: What's the right thing to do?" written by Michael J. Sandel, a professor at Harvard University. You should definitely read this one!

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5. Live Authentically

 

Build trust by personalizing interactions with a human touch.

인간적인 면모를 통해 상호작용을 개인화하여 신뢰를 쌓아보세요.

 

Facebook is a unique from other social networks in that it requires users to provide their real names, providing authentic people-to-people connections.

페이스북은 다른 소셜네트워크들과는 다른데요. 페이스북은 실명을 사용하게 하게 합니다.이는 사람과 사람의 연결이라는 진실된 관계를 제공하게 해주죠.

 

Posts should be written in first person, using a conversation tone.

포스팅들은 1인칭으로 작성해야 하며, 대화 톤을 사용해야 합니다.

 

Brands that enable fans to have conversations with actual page administrators have the best chance at creating deeper relationships and brand loyalty.

팬들이 실제 운영자들과 대화를 하게 해주는 브랜드들은 팬들과 더 깊은 관계를 맺고 팬들이 브랜드 충성도를 가질 확률이 더 높습니다.

 

Do this by displaying administrator names or photos, or inviting page administrators to add signatures to their posts.

운영자 이름, 사진을 공개하거나 운영자들이 포스팅에 사인을 하도록 해보세요.

 

Shiv Singh of PepsiCo notes the importance of "real, authentic people speaking on behalf of your brand for you online.

펩시콜라의 Shiv Singh는 당신의 브랜드를 대표해 다른 사람들과 진실된 대화를 나눌 사람들의 중요성을 강조합니다.

 

If I don't know who's doing the talking, it'll feel even more like a microsite experience than a Facebook one.

만약 내가 누구에게 말하고 있는지 모른다면 나는 페이스북이 아닌 마이크로사이트(기업홍보용 사이트)에 있다고 느낄 것입니다.

 

6. Enable Peer-To-Peer Interactions

 

Be efficient and enable the crowd's help.

효율적이 되세요 그리고 사람들의 도움을 이용하세요.

 

Customers are already talking to each other - brands should enable this natural behavior.

소비자들은 이미 서로서로 이야기를 하고 있습니다 - 브랜드들은 이런 자연스러운 행위를 가능하게 해야합니다.

 

Harnessing the crowd's energy helps reduce costs and improves the experience for fans.

그들의 에너지를 사용하는 것은 비용을 절감하는데에 도움이 되고 팬들이 느끼게 될 경험을 향상시키기도 합니다.

 

Start by creating an environment that encourages peer-to-peer interactions - ask fans to respond to each other.

사람들간의 대화를 장려하느 분위기를 만드는 것으로부터 시작하세요 - 그리고 팬들에게 서로에게 반응해라고 말해보세요.

 

Showcase fan contributions, and recognize top contributors on Facebook's wall.

팬의 공헌을 공개적으로 알리세요. 또 페이스북 담벼락에 상위 공헌자들을 인정해주세요.

 

Take this engagement to the next level by enabling Facebook's default discussion board features.

그리고 이러한 관계를 페이스북의 다양한 대화 기능들을 이용해 한 단계 더 진화시켜보세요.

 

Participate in these discussions and feature "customer's top questions and answers."

이러한 대화들에 참여하세요. 그리고 소비자들이 자주 묻는 질문들과 그 답들도 다루어보세요.

 

A full-fledged question and answer application and community, with a moderator and recognition features, leverage the crowd to support itself.

제대로 만든 문답 앱과 커뮤니티는 중재자와 표창 등과 함께 사람들 스스로가 자신들을 지탱할 수 있게 해줍니다.

 

Keep in mind: Providing positive peer-to-peer experience requires a community policy, as well as trained community managers who are ready to monitor in real time.

명심하세요: 이렇게 긍정적인 피어투피어 경험을 제공할 때에는 자체적인 규칙들과 실시간으로 모니터를 할 수 있는 숙력된 커뮤니티 관리자가 필요합니다.

 

7. Foster Advocacy

 

Foster word of mouth - the holy grail of marketing.

입소문을 장려하세요 - 바로 마케팅이 성배를 말이죠.

 

Prospects trust customers more than they trust brands, so promoting advocacy is an essential strategy.

가수요자들은 브랜드들보다 소비자들에게 신뢰를 갖습니다. 그래서 브랜드 지지를 장려하는 것은 중요한 전략입니다.

 

Because customer-to-prospect recommendations often occurs organically.

왜냐하면 소비자가 가수요자에게 추천하는 것은 종종 유기적으로 발생하기 때문입니다.

 

It's also a lower cost channel.

이것은 또한 값싼 마케팅 채널이기도 합니다.

 

Start by simply asking existing fans to suggest the page to others or "like" a wall post (Wildfire Interactive).

처음에는 기존 팬들에게 브랜드 페이지를 다른 사람들에게 넌지시 추천하거나 담벼락 포스팅을 "좋아요"라고 해달라고 부탁하세요.

 

Take it to the next level by encouraging fans to do something on the page that is worth sharing with their Facebook friends, e.g. "voting on something", "sounding off" on something, sharing videos or photos, says KickApps.

그 다음에는 팬들에게 페이스북 친구들과 공유할 만한 가치가 있는 것을 페이지에서 해보기를 장려해서 다음 단계로 나아가세요. 예를 들어 투표하기, 의견말하기, 비디오나 사진 공유 등을 말이죠.

 

Get creative with custom tabs and applications by tapping into contents, polls, submissions and other means of self-expression that encourage members to invite and involve their friends.

탭들을 사용해 창의적으로 운영해보세요. 멤버들에게 친구들을 초대하고 연관시킬 수 있는 콘텐츠, 설문조사, 의견개진 그리고 다른 종류의 자기표현을 활용해서 말이죠.

 

Advocacy is the most difficult of all marketing objectives because brands don't have direct control over fans.

팬들의 지지는 마케팅 목표 중 가장 달성하기 어려운 것입니다. 왜냐하면 브랜드들은 팬들에게 직접적인 영향력을 행사할 수 없기 때문이죠.

 

Think of a Facebook page as a platform to enable your community to tell their story to their friends - give them values, and reasons to share.

페이스북 페이지를 당신의 커뮤니티가 다른 친구들에게 이야기를 전달할 수 있는 플랫폼으로 생각하세요 - 그들에게 가치를 선사하고 같이 공유해야 할 이유를 만들어주세요.

 

8. Solicit A Call to Action

 

Bring it back to business and provide a succint next step.

요청사항을 당신의 사업에 도입한 뒤 간결한 다음 단계를 제공하세요.

 

Many brands fail to deliver simple call to actions that lead fans from engagement to purchase.

많은 브랜드들이 팬들을 관계에서 구매로 이끄는 요청을 전달하는데 실패합니다.

 

"The idea is to eventually sell more of one's product. Period," reminds Digital Evolution Group.

"결국 상품 하나를 궁극적으로 더 파는 것이 중요합니다. 끝." Digital Evoltion Group이 말합니다.

 

Start with simple, yet immediate call to actions on your landing page and wall page.

간단하지만 즉각적인 요청을 랜딩 페이지와 담벼락 페이지에 올리는 것으로 시작해보세요.

 

Ask fans to "Like" your page, sign up for e-mails or newsletters, and most importantly, give thm opportunities to "get to your core products." (LiveWorld)

팬들에게 당신의 페이지를 "좋아요"하라고, 이메일이나 뉴스레터에 등록하라고 요청하세요. 그리고 가장 중요하게 그들에게 당신의 핵심 상품에 대해 알 수 있는 기회들을 제공하세요.

 

The latter need to be "pushy" - leading new visitors and existing fans to custom tabs where they can view exclusive deals, browse products, and make a transaction.

후자는 강압적이면 안됩니다 - 새로운 방문자들과 기존 팬들이 여기서만 볼 수 있는 좋은 거래들을 보고 상품을 살펴본 뒤 거래를할 수 있는 탭 페이지로 가도록 이끌어주세요.

 

Also, before you integrate existing e-commerce experiences or request a call to acion, ensure your efforts are aligned with the expectations of the community - earn their trust first by follwing the previous Success Criteria

또한 당신이 기존의 전자상업을 통합하거나 요청을 하기 전에 당신의 노력이 커뮤니티에 기대에 맞는지를 확실히 하세요 - 앞의 성공 기준들을 잘 따라 먼저 신뢰를 얻으세요.

댓글 4개:

  1. 확실히 SNS의 발달로 Open 한 형태를 띠고 있는 기업들에게 더 많은 기회가 돌아갈 것 같네요. What Would Google Do의 작가 Jeff Jarvis도 Google의 success의 반 이상은 사람들이 자체적으로 규칙을 만들고 운영하도록 한 것에 있다고 했었죠. Facebook을 하나의 플랫폼으로 이용하라는 말과 비슷한 내용 역시 Google Policy와 일맥상통하네요. ^^

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  2. @Hailey - 2010/08/19 22:28
    잘 봤다며~^*^



    ㅋㅋㅋㅋ



    오늘은 너무 번역이 부자연스러워서



    자책중인데 ㅜ

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  3. @koo - 2010/08/19 22:25
    우와 ㅋㅋ



    교은이 완전 교양있는 여자네 ㅋㅋㅋ



    페이스북 전세계1위 SNS지



    트위터는 따라잡기에는 아직 조금 부족하고



    결국 SNS는 사람들이 대화하는 공간이니까



    그 대화에 기업마케터들이 자연스럽게 들어가야지



    인셉션에서도 인셉션할 때 상대방이 눈치채면 안되는



    거잖아? 이것도 소비자들이 저사람이 나에게 물건은



    파려고 저러는 구나 라는 인상을 받으면



    하나마나인거지.. 댓글 고마워!!

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