2010년 8월 18일 수요일

The 8 Success Criteria for Facebook Page Marketing Part1

Thank you for Altimeter for sharing this valuable information with all of us. I hope this report helps you better understand the world of social media marketing. Let us start then.

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1. Set Community Expectations

 

Clearly articulate expectations to reduce confusion and abuse.

혼란과 남용을 줄이기 위해 기대효과들을 정확히 명시하세요.

 

Brands must clearly articulate expectations, so fans will know how to best interact with the page.

브랜드들은 기대효과들을 정확히 말해야합니다. 그래야 팬들이 페이지와 가장 잘 상호작용할 방법을 찾을 수 있습니다.

 

First, describe what fans can expect from the brand: from deals, tips, support, or just news and information.

첫번째로, 팬들이 브랜드로부터 기대할 수 있는 것들을 묘사해주세요: 좋은 거래, 팁, 지원 혹은 단순한 뉴스나 정보 등을 말이죠.

 

Second, brands must explain what they expect from fans, and define what is appropriate versus inappropriate - and what content will be policed.

두번째로, 브랜드들은 그들이 팬들로부터 기대하는 것을 설명해야 합니다. 그리고 적절한 것과 적절하지 못한 것을 정의내리고, 또 어떠한 내용들이 규제받을지에 대해 명확히 해야합니다.

 

By setting these expectations up front, brands can prevent some forms of abuse, maximizing the experience for fans.

처음부터 기대효과들을 설정해두면 브랜드들은 페이지가 남용되는 것을 막을 수 있고, 이는 팬들의 경험을 극대화시켜주는 것입니다.

 

Post Community Guidelines, Terms of Use, or a Moderation Policy.

커뮤니티 가이드라인, 이용약관들을 포스팅하세요.

 

LiveWorld advises brands to post these guidelines "in a prominent area, so that if you need to take down inappropriate comments, it's clear to users why they were deleted."

LiveWorld는 브랜드들이 이러한 가이드라인들을 눈에 띄는 곳에 포스팅할 것을 조언합니다. 그래야 부적절한 내용들을 삭제하더라도 팬들이 왜 그것들이 삭제되었는지를 명확히 알 수 있기 때문이죠.

 

2. Provide Cohesive Branding

 

Create a holistic experience that matches the brand.

브랜드에 걸맞는 전반적인 경험세계를 창조해보세요.

 

This creates a familiar experience for fans, and differentiates a brand's page from other brands.

이는 팬들에게 친숙한 경험을 주게 되고 다른 브랜드들로부터 당신의 페이지를 차별화시킵니다.

 

This limited customization features of Facebook pages should not deter brands.

페이스북의 제한된 개인화 기능은 브랜드에게 제약이 되어서는 안됩니다.

 

As a first step, brands must complete their profile information, and upload branded logos, maximizing the real estate that Facebook pages allow in profile pictures.

첫번째 단계로서 브랜드들은 그들의 프로필 정보를 채워야 합니다. 그리고 브랜드 로고들도 올려야 합니다. 이는 페이스북이 프로필 사진을 통해 제공하는 최대한을 활용하는 것입니다.

 

This creates a familiar entry point for new visitors.

새로운 방문자들에게는 친숙한 진입 포인트가 될 수 있습니다.

 

For a more powerful experience beyond the limited default features, create custom applications or tabs that resonate with your theme.

제한된 기능을 넘어서는 더 강력한 경험을 위해서는 애플리케이션을 만들거나 브랜드 테마와 부합하는 탭들을 만들어보세요.

 

The Community Roundtable reminds brands to design and designate custom landing pages.

Community Roundtable은 브랜드들에게 방문자들이 도착할 페이지를 제작하고 지정해야 한다고 말합니다.

 

New visitors will recognize the brand experience they have come to know and expect.

새로운 방문자들은 그들이 알게 된 브랜드 경험을 인식하게 될 것입니다.

 

3. Be Up To Date

 

Keep interaction high with fresh, timely content.

신선하고 시기적절한 콘텐츠로 상호작용을 계속 높은 상태로 유지하세요.

 

New visitors want to know that the brand is present, while existing followers need a reason to stay engaged.

새로운 방문자들은 브랜드가 존재한다는 사실을 알고 싶어하고 기존의 팔로워들은 계속 브랜드와 연관되어 있을 이유가 필요합니다.

 

Brands can accomplish both of these by keeping their pages current and consistently adding fresh content.

브랜드들은 페이지들을 최신으로 유지하고 지속적으로 신선한 콘텐츠를 올리면서 이 두가지 목표를 달성할 수 있습니다.

 

In this conversational medium, it's appropriate for brands to reflect the usage patterns of their active community.

이런 대화적인 매체에서는 브랜드들이 활동적인 커뮤니티의 사용 패턴을 반영하는 것도 필요합니다.

 

To do this, Virtue advises brands to create a content calendar.

이를 위해서, Virtue는 브랜드들에게 콘텐츠 달력을 만들라고 조언합니다.

 

This "ensures you have the right mix of conversational and promotional posts, and you are keeping the content fresh for your fans."

이는 대화적인 포스팅과 홍보적인 포스팅의 적절한 조합을 유지할 수 있게 해주고 팬들에게 계속 새로운 콘텐츠를 선사할 수 있게 합니다.

 

Post content following the 80/20 rules: 80% of content should be informational, educational, or have entertainment value.

콘텐츠를 포스팅하는 것은 80:20의 규칙을 따라야 합니다: 80%의 콘텐츠는 정보성이고 교육적이며 오락성을 가지고 있어야 합니다.

 

Only 20% of content should be specifically about the brand's product or services.

오직 20%의 콘텐츠만이 브랜드의 상품이나 서비스에 대해 구체적으로 홍보하는 것이어야 합니다.

 

4. Participate In Dialog

 

Connect with customers by fostering two-way dialog.

양방향 대화를 통해 고객들과 연결되세요.

 

Brands must engage with fans in the manner which they are already accustomed.

브랜드들은 팬들이 이미 익숙한 방법으로 그들과 관계를 맺어야 합니다.

 

Two-way dialog spurs interaction, trust, and the spread of information.

양방향 대화는 상호작용과 정보의 확산에 박차를 가합니다.

 

To foster two-way dialog, interact heavily with fans in existing discussions and create your own.

양방향 대화를 장려하기 위해서는 이미 존재하고 있는 대화에 있는 팬들과 많이 상호작용한 뒤 여러분만의 대화를 새로 만들어야 합니다.

 

When fans comment, acknowledge them.

팬들이 평을 하면 그것들을 인정해주세요.

 

Stoke dialog by "rewarding the individual for participation and publicly thanking them for being a fan" suggests Olgivy's 260 Digital Influence.

참여한 개인에게 혜택을 주고 팬이 되어 주었다고 공공연히 감사해하면서 대화를 키워나가세요.

 

Resist the temptation to flood the Facebook wall with canned marketing messages that will cause fans to tune out your messages.

페이스북 담벼락에 마케팅 메세지를 날리고 싶은 유혹을 참으세요. 그러면 사람들이 멀리 하게 됩니다.

 

Remember, direct conversations with consumers cascade to their network.

기억하세요, 고객들과의 직접적인 대화는 네트워크로 폭발합니다.

 

Each time a fan comments on a brand's Facebook page, that interaction is to be shared with an average of 130 friends.

한 팬이 브랜드의 페이스북 홈페이지에 글을 남길 때마다 평균 130명의 친구들과 그 상호작용을 공유하게 됩니다.

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