2010년 10월 15일 금요일

Social Commerce: Facebook wins over Google

드디어 주말이 왔네요. 저는 고3이라 주말에도 마음 놓고 쉴 수는 없지만... 그래도 늦잠 잘 수 있어서 얼마나 행복한지!!! 여러분도 좋은 주말 보내시고 그럼 오늘의 포스팅을 시작할께요.

Reference: http://blogs.forbes.com/oliverchiang/2010/10/14/in-facebook-vs-google-facebook-wins-a-skirmish-in-social-commerce

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오늘의 주인공들은 페이스북과 구글입니다. 소셜커머스 대결에서 이긴 쪽은 누구일까요? Forbes가 정한 승리자를 만나보도록 합시다!

 

In Facebook Vs. Google, Facebook Wins A Skirmish in Social Commerce

By Oliver Chiang

 

Image representing Eventbrite as depicted in C... 

Facebook and Google have been engaged in a war for some time now over online engagement, user traffic and even employees, as the ever-growing social network expands into Google territory and vice versa.

페이스북과 구글은 계속 성장하는 소셜 네트워크가 구글 영역으로 확장하면서 [반대로 구글 영역이 소셜 네트워크로 확장하면서] 온라인 참여도, 사용자 트래픽, 심지어 직원들을 놓고 지금까지 전쟁을 벌여왔습니다.

 

Now Facebook can add a small, but significant win: driving more traffic to online events registration site Eventbrite, and driving ticket sales.

이제 페이스북은 작지만 중요한 승리를 하나 추가하게 되었습니다: 온라인 이벤트 등록 사이트인 Eventbrite에 더 많은 트래픽과 티켓 판매를 이끌어 냈습니다.

 

Eventbrite, which allows people to set up pages to promote their events and sell tickets, just released a report titled Social Commerce that takes a look over the past 12 weeks at how social networks are driving traffic or ticket sales to the site.

사람들이 이벤트 홍보를 위한 페이지를 개설하게 해주고 티켓을 판매하는 사이트인 Eventbrite는 Social Commerce라는 리포트를 최근 발매했습니다. 이 리포트는 지난 12주간 어떻게 소셜 네트워크가 Eventbrite의 트래픽과 티켓 판매를 이끌어냈는지를 보여줍니다.

 

One finding: Facebook is the no. 1 referring site to Eventbrite.com, surpassing Google.

한 결과는 페이스북이 구글을 앞지르고 Eventbrite.com의 1위 연관 사이트라는 것입니다.

 

One Facebook share of an event drives 11 visits back to the site, according to the report.

이 리포트에 따르면 페이스북에서 이벤트를 한 번 공유하면 11개의 사이트 접속이 발생된다고 합니다.

 

Just last April when I profiled the company, Eventbrite’s top referrer was Google, with Facebook in second.

제가 Eventbrite를 작년 4월에 프로파일링했을 때만 해도 구글이 1위 페이스북이 2위 였습니다.

 

Those positions quickly changed.

하지만 순위는 금방 바뀌었습니다.

 

“The hyper-relevancy of the social graph breeds deeper engagement, greater sales and stickier audiences,” the report says.

리포트는 "소셜 그래프의 엄청난 관계 연관성이 더 깊은 참여도, 더 큰 판매량, 더 충성심 깊은 고객을 만들어낸다"고 밝힙니다.

 

It makes sense that more people would be interested in learning about an event from a share from their friend on Facebook rather than from a Google search.

많은 사람들이 구글 검색을 통해서보다 페이스북 이벤트 공유를 통해 특정 이벤트에 대해 관심을 가지게 된다는 말은 이해가 갑니다.

 

You see an event your friend is attending, maybe you want to go as well.

당신이 친구가 참석하게 될 이벤트에 대해 알게된다면 당신도 아마 따라가고 싶을 것입니다.

 

Eventbrite says sharing rates are consistent across its events of all sizes, from a 10-person workshop to a 10,000-person conference.

Eventbrite는 10명이 참석하는 워크샵이든지 10000명이 참석하는 컨퍼런스이든지 규모에 관계 없이 공유 비율은 일정하다고 말했습니다.

 

Facebook is also a major driver of ticket sales, according to the report, which looked at each of the social networks it was on (Facebook, Twitter and LinkedIn) and its own “email friends” sharing application.

이 리포트에 따르면 페이스북은 또한 티켓 판매의 주요 견인차입니다. Eventbrite와 연동된 페이스북, 트위터, 링크드인과 각각의 이메일 친구 공유 앱을 살펴보고 내린 결론입니다.

 

One share on Facebook represents $2.52 in sales transactions.

페이스북 상의 한 이벤트 공유는 $2.52 가치의 판매 거래를 나타냅니다.

 

A share through “email friends” equals $2.34; on LinkedIn, $0.90; and on Twitter, $0.43.

이메일 친구를 통한 공유 가치는 페이스북의 경우 $2.34, 링크드인의 경우 $0.90, 트위터의 경우 $.043으로 나타났습니다.

 

In aggregate across these social sharing mechanisms, each share equals $1.78.

전체적으로 이러한 소셜 공유 매커니즘을 보면 각각의 공유는 $1.78의 가치를 지닙니다.

 

That’s during the 12-week study period.

이는 12주 연구 기간동안의 결과입니다.

 

Eventbrite says the number continues to improve.

Eventbrite는 수치가 점점 향상되고 있다고 말합니다.

 

The most recent 4-week average of the study period was $1.87.

12주 조사 기간 중 마지막 4주 동안은 $1.87이라는 수치를 냈습니다.

 

“Social sharing magnifies word of mouth, and that act of sharing actually results in a real transaction at the end of the day,” says Tamara Mendelsohn, Eventbrite’s director of marketing.

"소셜 공유는 입소문을 증폭시킵니다. 그리고 입소문은 실제로 결국에 진짜 거래로 나타나죠." Eventbrite마케팅디렉터인 Tamara Mendelsohn이 말합니다.

 

The report comes on the heels of Eventbrite’s raising $20 million in fourth-round funding earlier this month, bringing total funding of the startup to $29.5 million.

이 리포트는 Eventbrite가 이번 달 초 4번째 펀딩에서 $20백만를 모았다고 설명했습니다. 초기 기금까지 합하면 $29.5백만이나 됩니다.

 

At the time, the company said it had brokered the sale of 7.5 million tickets this year and expected to sell more than $200 million worth of tickets by the end of 2010.

동시에 Eventbrite는 올해 75,000,000 티켓 판매를 브로커했고 2010년 말까지는 $200백만 상당의 티켓 판매를 할 것으로 예상하고 있습니다.

 

That’s double the amount it sold last year.

작년 판매 총가치의 2배입니다.

 

News site paidContent.org estimates the company is making well above $7.5 million in revenue a year now.

뉴스사이트인 paidContent.org는 Eventbrite가 올해 $7.5백만 이상의 수입을 내고 있다고 추산했습니다.

 

While Eventbrite isn’t a big player yet, it is a fast-growing company in online ticket sales.

Eventbrite가 아직 소셜커머스 시장에서 큰 플레이어는 아니지만 온라인 티켓 판매 분야에서 빠른 성장을 하고 있습니다.

 

Its report is significant for event organizers and others in the industry, by giving actual hard figures to the transactional value of a share on social network.

Eventbrite의 리포트는 소셜 네트워크 상의 공유의 거래적 가치를 정확히 수치화 해주고 있어 이벤트 주최자들과 산업 관계자들에게 매우 중요합니다.

 

Eventbrite co-founder Julia Hartz thinks the report’s findings apply to all of e-commerce, whether it’s discovering the value of a share on another good like a book.

Eventbrite의 공동설립자인 Julia Hartz는 리포트의 결과가 모든 e-커머스에 적용된다고 생각합니다. 책과 같이 다른 상품들의 공유 가치를 발견하는 것도 가능하다는 이야기입니다.

 

The company has already begun to act on the findings of its report.

Eventbrite는 이미 리포트 결과를 바탕으로 행동을 개시했습니다.

 

At the end of last month, it launched a new filter on the site’s events recommendation engine called Facebook Recommendations, which allows users to discover which friends are attending events.

지난 달 말 Eventbrite는 자사의 이벤트 추천 엔진인 Facebook Recommendations에 새로운 필터 서비스를 제공해주었습니다. 이를 통해 사용자들은 친구들이 어떤 이벤트들을 참석하는지 알 수 있게 되었습니다.

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