2010년 10월 25일 월요일

7 Tips on How To Make Others Read Your Tweets

오늘 하루도 이제 거의 끝이네요. 행복한 하루 보내셨나요? 저는 원서 준비를 하느라 정말 바쁜 나날을 보내고 있답니다. 이제 막바지에 이르러서 기분이 홀가분한데요. 그럼 오늘의 포스팅 시작해볼께요!

Reference: http://smedio.com/2010/04/20/7-tips-on-how-to-make-others-read-your-tweets/

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I’m often questioned about tips on how to write perfect tweets which can help your business grow on twitter.

저는 종종 이런 질문을 받습니다. "어떻게 하면 제 비즈니스가 트위터에서 성장하는데 도움을 줄 수 있는 완벽한 트윗들을 작성할 수 있을까요? 팁을 알려주세요!"

 

Getting people to follow you on twitter is only as good as winning half the battle and the other half needs to be won by getting people to read your tweets with interest and keep on reading them as part of their daily twitter routine.

사람들이 여러분의 트위터를 팔로잉하게 하는 건 반쪽짜리 승리입니다. 나머지 반쪽은 바로 사람들이 일상 트위터 생활의 일환으로 여러분의 트윗을 관심을 가지고 읽게 만드는 것이죠.

 

There is no doubt that Twitter is the most popular platform for exchanging link content and provides massive business potential subject to judicious usage.

트위터가 링크 콘텐츠를 교환하는데 매우 인기있는 플랫폼이라는 사실은 의심의 여지가 없습니다. 또 트위터는 현명하게만 사용한다면 엄청난 비즈니스 가능성을 제시해주기도 하죠.

 

Following these simple 7 tips will ensure that your followers not only read your tweets, but are also encouraged to retweet it to their followers in turn.

앞으로 소개할 7가지 팁만 잘 지키신다면 팔로워들이 여러분의 트윗을 읽게만들 수 있을 뿐만 아니라 답례로 그들의 팔로워들에게 여러분의 트윗을 리트윗까지하게 만들 수도 있습니다.

 

팁1 Keep it simple (트윗은 심플하게!)

Tweets have a very short attention span. If they are too complex or uninteresting, they are likely to be given a miss by most readers. Every day, I open my twitter account; my account shows nearly 50 odd tweets on the screen. Since I hardly have the time to read all of them, I pick the interesting ones and leave the others for another day (which in case of twitter comes rarely).

트윗은 매우 짧은 집중력 스팬을 가지고 있습니다. 트윗이 너무 복잡하거나 흥미롭지 않으면 많은 사람들이 그냥 지나칠 확률이 높죠. 매일 저는 트위터 계정을 열어보는데요. 거의 50개의 트윗이 스크린에 나타납니다. 하지만 다 읽을 시간이 없어서 흥미로운 트윗만 보고 나머지는 다음 날로 미루어 두죠. (그렇지만 다음날에 사실 보지는 않습니다.)

 

팁2 Make it search friendly (트윗은 서치하기 편하게!)

If you are tweeting about a certain topic, make sure to use #hashtags and annotations so that Twitter search facility can seek out your relevant stories. Make sure that the keywords which describe your business are incorporated in your tweets. If anyone searches for recent tweets about a business or a product, your post will appear in the displayed results.

만약 특정 주제에 대한 트윗을 날린다면 해시태그와 주석을 꼭 달아서 사람들이 트위터 서치를 했을 때 연관된 이야기를 쉽게 찾을 수 있도록 해주세요. 여러분의 비즈니스를 묘사하는 키워드가 트윗에 포함되도록 하는 것 잊지 마시구요. 어떤 비즈니스나 상품에 대한 최근 트윗을 누군가 찾는다면 여러분의 포스트가 검색 결과 화면에 나타날 것입니다.

 

팁3 Use Short URLs (짧은 URL 사용하기!)

Twitters users aren’t fond of reading long URLs so make it a point to use Bit.ly or a similar service to shorten your URLs. Further, characters are real estate in twitter and you just get 140 of them for each tweet so why waste precious real estate in URLs?

I personally recommend using Bit.ly as the URL shortener because it integrates seamlessly with twitter and provides great stats and reports which are handy from tracking perspective.

트위터 사용자들은 긴 URL을 읽는 걸 좋아하지 않기때문에 간략하게 할 필요가 있습니다. Bit.ly와 같은 서비스를 사용하면 URL을 줄일 수 있는데요. 140자라는 제약이 있기 때문에 트위터에서 글자수는 재산과 같은 존재입니다. 긴 URL에 사용하기에는 너무 아깝지 않나요? 저는 개인적으로 Bit.ly를 추천하는데요. 트위터와 매끄럽게 잘 융합이되고 트랙킹 관점에서 봤을 때 훌륭한 통계자료와 리포트를 제공해줍니다.

 

팁4 Don’t oversell (너무 홍보에 집중하지 말기!)

If you try too hard to sell, your tweets will probably end up being overlooked by most users and worse, you are likely to be labeled as a spammer. Try to get people engaged in what you are trying to tell them and highlight why they should go and visit your business website or read your blog. Stir their interest and the readers will oblige – that’s no rocket science, its just human nature!

너무 홍보만 하려고 들면 여러분의 트윗은 대부분의 사람들에 의해 무시당하고 심한 경우엔 스팸으로 간주될 수 있습니다. 여러분이 전달하려고 하는 메세지에 사람들이 관여할 수 있게 하세요. 그리고 왜 사람들이 여러분의 비즈니스 웹사이트나 블로그를 방문해야 하는지 강조해야겠죠. 사람들의 흥미를 자극하면 독자들은 끌리게 되어있습니다. 이건 당연한 인간 본성입니다.

 

팁5 Think like readers do (독자의 입장에서 생각하기!)

If a tweet makes sense to you as the author, it does not mean that readers will like it for sure. The philosophy of ‘I know what you mean’ does not work on twitter. Your tweets need to be accurate, preferably with a touch of humor and must appear ‘pleasing’ to ensure maximum impact and be read by the highest number of viewers.

여러분이 작가의 입장에서 보았을 때 트윗이 이해가 간다고 독자들이 그러라는 법은 없습니다. "나는 니가 무슨 말을 하는지 알아"라는 식의 철학은 트위터에서 먹히지 않습니다. 여러분의 트윗은 정확하고 약간의 유머가 곁들어져야 합니다. 그리고 최대 효과를 누리고 사람들에 의해 많이 읽히기 위해서는 겉으로 보기에도 눈에 좋아야 합니다. 

 

팁6 Use questions as tweets (질문을 이용하기!)

If you have just added new content to your business site, get the users engaged by popping a question on Twitter. Add the question as a tweet and encourage users to respond with their answers. People love to get into a dialog and twitter is no exception to that rule.

여러분이 비즈니스 사이트에 새로운 콘텐츠를 방금 추가했다면 트위터에서는 질문을 던져서 사람들의 참여를 이끌어내세요. 트윗에 질문을 넣고 독자들이 답을 하도록 장려하는 것이죠. 사람들은 대화에 참여하는 것을 좋아하고 트위터에서도 그 법칙은 절대 예외가 아닙니다.

 

팁7 Keep an eye on the competition (경쟁 상대는 항상 주시하기!)

Make sure to keep an eye on what your competitors are up to. Read their tweets and try to tap their follower base. It does not harm to see what they are tweeting about and how they interact with their readers.

경쟁자들이 뭘 하고 있는지 항상 주시하세요. 경쟁자들의 트윗도 읽어보고 팔로워 층도 분석해보는 것도 좋은 방법입니다. 그들이 어떻게 트윗을 날리고 팔로워들과 상호작용하는지를 본다고 해서 나쁠 건 전혀 없습니다.

 

이제 어떤 식으로 트윗을 작성해야 하실 지 감이 오나요? 이제부터 한 번 실천해보세요:)

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