2010년 9월 19일 일요일

2 Facebook Marketing Rumors and How To Conquer Them

민족의 대명절 추석이 다가오고 있네요. 하지만 고3인 저에게 추석은 사치라는...... 추석 기간에도 열심히 포스팅을 하도록 할테니 많은 관심 부탁드려요^^ 그럼 오늘의 이야기보따리를 풀어볼께요!

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Why Facebook Marketing?

 

왜 페이스북 마케팅인가?

 

First and foremost, Facebook, like other social media, is a phenomenal way to become more visible and successful by making a face for yourself online.

 

무엇보다도 페이스북을 통해 여러분은 온라인 상에 여러분을 잘 나타내는 얼굴을 또 하나 만들음으로써 남들에게 좀 더 자신을 알리고 이를 통해 성공을 할 수 있습니다.

 

Facebook is now the largest social network on the planet with over 500 million active users, long ago surpassing former social networking giant MySpaceand it continues to grow at 1 million new users a week.

 

페이스북은 현재 5억명이 가입한 상태로 가장 큰 소셜네트워크를 자랑합니다. 이미 오래 전에 마이스페이스를 추월하였죠. 일주일마다 백만명이 신규 가입을 한다고 합니다.

 

Considering those numbers, you have to ask yourselfdo you think your target market might be there? And if youre not there, what might you be missing?

 

이러한 수치들을 고려한 뒤 스스로에게 이러한 질문을 해보세요 - 당신의 표적 시장이 저기 있지 않을까요? 당신이 페이스북에 지금 없다면 당신은 무엇을 놓치고 있는 걸까요?

 

 

Myth #1: Its Just for Kids

 

루머 1: Facebook은 애들을 위한 것이다?

 

For those still skeptical, a common objection is that most of Facebooks users are of a younger demographic and therefore there arent any benefits to using it to market their business.

 

아직도 페이스북에 대해 회의적인 사람들이 내세우는 가장 큰 주장이 바로 페이스북 사용자 대부분이 어린 인구층이라 기업마케팅에 큰 득이 되지 않는다는 점입니다.

 

However, you may be surprised to find out that according to January 2010 statistics, the 35+ demographic now represents more than 30% of the entire user base, and the 55+ audience grew an incredible 922.7% in 2009 alone.

 

하지만 2010 1월 통계에 따르면 35세 이상 사용자층이 전체 사용자층의 30% 이상을 차지하며 2009년에만 55세 이상 사용자층이 놀라운 수치인 922.7% 성장을 했다고 합니다.

 

Plus, compare the low cost of using Facebook to other marketing and advertising methods such as the Yellow Pages, the newspaper, TV and radio, and youve got a pretty convincing case for why you should be building a presence on Facebook.

 

게다가 옐로우페이지, 신문, TV, 라디오와 같은 기존 광고 매체와 비교 해봤을 때 페이스북은 비용이 훨씬 적게 드는 편이죠. 게다가 페이스북 마케팅 성공 사례들도 많이 존재합니다.

 

In addition to the demographics, there are a few other myths in particular I want to address so you can start seeing the results and opportunities that so many other business owners already enjoy.

 

인구층외에도 페이스북을 통해 이미 많은 CEO들이 누리고 있는 만족스런 결과와 기회를 여러분도 직접 누릴 수 있게 잘못된 루머들을 바로 잡아주고자 합니다.

 

 

Myth #2: Facebook takes WAY too much time.

 

루머 2: 페이스북은 시간을 너무 많이 잡아 먹는다?

 

This is probably the most frequent concern that I hear.

 

제가 가장 종종 듣는 소리입니다.

 

Its true that it can be a major time-sink if you let it but know that it doesnt have to be.

 

여러분이 시간이 흘러가도록 마냥 내버려 둔다면 페이스북 마케팅이 시간을 많이 잡아 먹는다는 루머는 사실이 될 수도 있습니다. 하지만 여러분이 시간을 잘 관리한다면 페이스북 마케팅에 많은 시간을 투자하지 않아도 됩니다.

 

You need to be a little bit ruthless with yourself, especially if youre using Facebook for both business and keeping up with friends and family.

 

페이스북을 사업 목적과 소셜네트워킹 목적으로 동시에 사용하실 예정이라면 좀 더 자신에게 냉정해질 필요가 있습니다.

 

People arent kidding when they say social media can be addictive.

 

사람들이 소셜미디어가 중독적이라고 말할 때에는 단순한 장난을 치는 것이 아닙니다.

 

But if youre avoiding Facebook because of fears about it taking too much time, youre really missing out on important networking opportunities and conversations.

 

하지만 여러분이 시간을 많이 뺏길 것이라는 막연한 두려움때문에 페이스북을 시작하지 않는다면 여러분은 정말이지 많은 소중한 네트워킹 기회와 대화를 놓치게 될 것입니다.

 

If you think about comparing it to traditional business networking and the traveling and time commitment that takes, youll begin to realize that networking on Facebook is great because it can be done at your convenience.

 

기존의 사업 네트워킹 방식과 이를 위해 여러분이 해야했던 사업 출장, 이에 투자했던 시간을 생각해보세요. 그렇다면 페이스북이 얼마나 편리한지 바로 깨닫게 될 것입니다.

 

Thats not to say it has to completely replace local or face-to-face networking, but it can certainly supplement it.

 

이는 페이스북이 1:1 대화 네트워킹을 대체한다는 의미가 아닙니다. 오히려 이를 확실히 보충해줄 수 있죠.

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