2010년 6월 24일 목요일

4 Themes for Social Media Marketing in 2010 Part2

3) Customers don't care what department you're in.

(소비자들은 당신이 어느 부서에 있는지 관심이 없다.)

 

Customers deserve a holistic approach.

소비자들은 전체적인 접근을 받을 만한 자격이 있다.

 

Now, with social tools, every employee can talk to customers and prospects.

이를 위한 도구들이 존재하는 지금, 모든 직원들은 소비자들과 가수요자들과 대화할 수 있다.

 

Yet, this could create confusion with clients.

하지만, 그렇게 하면 고객들과 혼란이 생길 여지가 있다.

 

New systems will be needed to centralize data so customers have a holistic experience.

소비자들이 전체적인 접근을 받을 수 있도록 자료를 집중화 할 수 있는 새로운 시스템들이 필요하다.

 

Expect to see growth in social CRM this coming year.

올해 소셜미디어 CRM의 성장이 기대된다.

 

4) Real time is NOT fast enough.

(실시간은 충분히 빠르지 못하다.)

 

These new tools are allowing contents to spread around the globe in seconds.

새로운 도구들이 기업들이 만든 자료들이 순식간에 전세계로 퍼질 수 있도록 한다.

 

Yet, these opportunities bring significant risks to brands.

하지만, 이러한 기회들은 회사 브랜드들에게 중대한 리스크를 안겨줄 수도 있다.

 

Companies must learn to anticipate customer needs.

회사들은 소비자들의 니즈를 정확히 예상할 줄 알아야만 한다.

Strategies to Respond

1) Understand customers, focus on objectives.

(소비자들을 이해하고, 목표들을 정확히 하라.)

 

2) This is a movement: get your company ready.

(이것은 새로운 운동이다: 당신의 회사를 준비시켜라.)

 

3) Provide customers a holistic experience.

(소비자들에게 전체적인 경험을 선사해라.)

 

4) Learn on advocates and anticipate customers.

(지지자들로부터 배우고 소비자들을 예상하라.)

댓글 없음:

댓글 쓰기