2010년 11월 3일 수요일

10 Tips for Getting Your CEO on Twitter Part2

안녕하세요! 원서를 내고 한동안 나른하게 지냈는데요... 이제 다시 정신을 차리고 레귤러 준비를 하려고 합니다^^ 여러분은 오늘 행복한 하루 보내셨나요? 저는 요즘 하루하루가 너무 기분 좋은데요. 제 블로그에 오시는 분들 모두 스마일하시는 일주일되길 바랄께요! 그럼 오늘의 포스팅을 시작합니다:)

Reference: http://blogs.hbr.org/cs/2009/11/10_tips_for_getting_your_ceo_on_twitter.html

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6. Manage it. (관리하세요.)

Create a "twitter fodder" file. Include lists of possible tweets (quotes, observations, kudos to team members, etc.) and a list of twitterers to follow as a source of retweetable material. Encourage your CEO to retweet or reply to messages on a regular basis, so that at least 1/3 of his Twitter feed feels conversational.

"트위터 사료" 리스트를 만드세요. 가능한 트윗들의 리스트를 만들어보세요. 명언, 논평, 응원 뭐든지 좋습니다. 그리고 리트윗할만한 가치가 있는 트윗들을 날리는 트위터리안들을 팔로우해보세요. 여러분의 CEO가 주기적으로 리트윗이나 리플라이를 하게 해서 적어도 여러분의 CEO를 팔로우하는 사람들 1/3 정도가 대화를 하고 있다는 느낌을 받게 해주세요.

 

7. Shout about it. (소리치세요.)

Publicize your CEO's tweeting by adding her username to her business card, e-mail signature and online bio. Make sure your employees, vendors, clients and colleagues know that this is a good way to keep in touch with your CEO, and set expectations for whether and how often they might expect personal replies.

여러분 CEO의 트위터아이디를 명함, 이메일 서명, 온라인 바이오에 추가해서 남들에게 알리세요. 여러분의 직원들, 행상인들, 고객들, 그리고 동료들에게 트위터가 CEO와 연락하지 좋은 방법이라는 것을 확실하게 말해주세요. 그리고 얼마나 자주 그들이 개인적인 리플라이를 원하는지 예상치를 설정해보세요.

 

8. Monitor it. (모니터하세요.)

Assign a communications staff person to the job of monitoring your CEO's Twitter activity. Your monitor should use an RSS reader or Twitter client to track all tweets that include your CEO's username, and assume responsibility for replying to routine inquiries; if your CEO is following more than a handful of people (which they should!) your monitor will need direct access to the CEO account in order to keep on top of Direct Messages, too. Your CEO is likely to get certain kinds of messages on a regular basis (for example, requests for jobs or investment information) so agree on a set of standard responses that your monitor can send from the company account. For example: "Thanks for asking @CEOName about jobs at @CompanyName. You can find info about our current openings here: http://company.com/hr."

여러분 CEO의 트위터 활동을 모니터링하기 위한 커뮤니케이션 스태프를 배치하세요. 여러분의 모니터링은 RSS 리더나 트위터 클라이언트를 써서 여러분 CEO의 아이디를 포함하는 모든 트윗을 트랙킹해야 합니다. 그리고 일상적인 질문에 답변해주는 것을 업무 중 하나라고 생각하세요; CEO가 많은 수의 사람을 팔로우한다면 (물론 그래야하죠.) 여러분은 CEO 계정에 접근 허가를 받아 DM(direct message)도 체크해야합니다. 여러분의 CEO는 주기적으로 특정한 종류의 메세지를 받을 것입니다. (예를 들어, 구인정보나 주식 정보 요청 말입니다.) 따라서 스태프가 회사 대표로 답변할 수 있는 스탠다드 답변을 만들어 합의를 보세요. 예를 들어 "@CEOName에게 @CompanyName에 관해 구직 정보를 물어봐주셔서 감사합니다. 정보는 http://company.com/hr에서 찾으실 수 있습니다."라고 말입니다.

 

9. Divvy it. (분할하세요.)

Consider setting up multiple accounts, potentially including a separate account for personal use, one for replies (if they won't be interesting for other people to read) and one for the company (to use for posting company news, or for responding to tweets your CEO doesn't have time to answer).

계정을 다양화하는 것을 고려해보세요. 하나는 답변을 위한 또 다른 하나는 회사를 위한 독자적인 두 개의 계정을 만드는 것도 좋은 방법이죠.

 

10. Don't Auotmate it. (자동화하지 마세요.)

Resist the temptation to auto-follow or auto-reply. While Twitter has now disabled most forms of auto-reply, you'll still find people who automate a "thanks for following me" message. Don't use any kind of boilerplate on your CEO's feed. If you need to use standard replies (for example to job inquiries) those should come from a separate staff or company account.

오토팔로우나 오토리플라이의 유혹을 떨쳐네세요. 트위터는 현재 대부분의 오토리플라이를 차단했지만 아직도 "팔로우해주셔서 감사합니다"와 같은 트윗을 자동화하는 사람을 볼 수 있습니다. CEO의 피드에 절대 표준 문안 같은 것을 사용하지 마세요. 만약 스탠다드 리플라이를 해야 한다면 (예를 들어 구직 정보에 관한 답변) 그러한 리플라이는 독자적인 스태프나 회사 계정에서 하세요.


These practices are just a starting point for your tweeting CEO. Real success on Twitter comes from discovering the feeds, voice and conversations that work for your leader and your brand. Lay the groundwork that makes Twitter easy and fun, and your CEO will be able to explore and enhance the value of Twitter to your business.
이러한 팁들을 트위트하는 CEO의 출발점입니다. 진정한 성공은 여러분의 리더와 브랜드에 딱 들어맞는 피드, 목소리, 대화를 발견할 때 비로소 오는 것입니다. 트위터가 쉽고 재밌을 수 있게 기초공사를 하세요. 그러면 여러분의 CEO가 트위터 세계를 탐험하고 비즈니스에 도움이 되는 방향으로 더 강화할 수 있을 것입니다.

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