2010년 11월 2일 화요일

10 Tips for Getting Your CEO on Twitter Part1

다이어트에 돌입했습니다^^ 앞으로 한달동안 꾸준히 해서 꼭 살을 빼도록 할께요. 날씨가 좀 풀린 것 같더니 다시 쌀쌀해지고 있습니다... 감기 조심하세요!! 그럼 오늘의 포스팅을 시작해볼께요.

Reference: http://blogs.hbr.org/cs/2009/11/10_tips_for_getting_your_ceo_on_twitter.html

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A tweeting CEO is a terrific asset. It puts a human face (and voice) to the company's leadership and it demonstrates the executive team's commitment to customers. And unlike blogging, tweeting imposes relatively light demands on a CEO's precious time.

트윗을 날리는 CEO는 정말 멋진 자산입니다. 이러한 모습은 회사의 리더십에 인간적인 면모를 불어넣고 행정부의 고객을 향한 헌신을 잘 보여줍니다. 그리고 블로깅과는 달리 트위터는 CEO의 소중한 시간에 상대적으로 적은 부답이 됩니다.

 

For some leaders, being on Twitter is a necessary way to stay in touch with key audiences and issues. Arguably, the CEO of any company in the tech, communications or media industries (or with clients and customers in those industries) should be on Twitter. For CEOs in any other sector Twitter is strictly optional--though CEOs who are always and can't put down the Blackberry or iPhone will likely take to it with ease.

몇몇 리더들에게 있어서 트위터는 중요 고객과 계속 연락을 취하고 현 이슈들을 재빠르게 파악하기 위해 필요한 수단입니다. 특히 IT, 커뮤니케이션, 미디어 업계 CEO들은 트위터를 알아야 합니다. 다른 분야에서 활동하는 CEO들에게 트위터는 옵션사항이긴하지만 블랙베리와 아이폰에서 손을 떼지 못하는 CEO들이라면 손쉽게 사용할 수 있습니다.

 

Once you've determined that your CEO is a good Twitter candidate, here are 10 practices and tools that can make you make your boss an effective Twitterer and thus open a new communications channel with your customers:

여러분이 CEO가 좋은 트위터 후보자라고 결정내리셨다면 앞으로 제가 소개해드리는 10가지 비법을 잘 따르시면 됩니다. 이를 통해 여러분의 CEO는 고객들과의 새로운 커뮤니케이션 채널을 얻게 될 것입니다.ㄷYour CEO needs to get a feel for Twitter before tweeting. Set up an anonymous/pseudonymous account that follows a few dozen CEOs, public figures, friends and colleagues. After your CEO has monitored it for a few weeks it will be much easier to see what makes a good tweet.

여러분의 CEO가 본격적으로 트위터를 시작하기 전에 필이 충만해야 합니다. 다른 CEO, 공인, 친구, 동료들을 팔로우하는 가짜 계정을 만드세요. CEO가 몇 주간 모니터를 마치고 나면 무엇이 좋은 트윗인지 자연스럽게 알게 될 것입니다.

 

2. Download it. (다운로드를 하세요.)

Most people find Twitter much more useful if they use a client program like Tweetdeck, Tweetie or Seesmic. Set up your CEO with one of these, especially if you think your CEO may use more than one account (see below) be sure to choose a client that supports multiple accounts.

많은 사람들이 Tweetdeck, Tweetie, Seesmic과 같은 클라이언트 프로그램을 사용할 때 트위터가 더 유용한 가치를 지닌다고 말합니다. 여러분의 CEO에게도 이러한 프로그램을 깔아주세요. 특히 다중 계정을 사용하기로 결정했다면 계정 관리를 해주는 프로그램을 필수입니다.

 

3. Don't fake it. (속지지 마세요.)

Your CEO should write and post her own tweets, in a first-person voice. It's acceptable and appropriate for one or two other communications staffers to have access to your CEO's account, but they should use that access only to post informational links about your CEO (speaking notes, videos, announcements of upcoming appearances) and not to post thoughts, observations or other updates. There's nothing worse for your CEO's Twitter credibility than a tweet that mysteriously posts while he is on stage, delivering a speech--or worse yet, supposed to be paying attention to someone else's.

여러분의 CEO는 1인칭 화법으로 트윗을 작성하고 날려야 합니다. 1-2명의 스태프가 CEO 계정에 접근하게 하는 것은 받아들일 수 있고 적절한 것이지만 CEO에 관한 정보성 링크를 포스트할 때만 사용해야 합니다. 스피킹 노트, 비디오, 공지와 같은 것들 말이죠. 견해, 관찰과 같은 내용을 담은 트윗을 스태프들이 날리게 해서는 절대 안됩니다. CEO의 신뢰성이 트위터에서 가장 중요한 것입니다. 그가 연설을 하거나 다른 사람에게 관심을 기울어야하는 상황에 누가 보냈는지 알 수 없는 트윗이 올라온다면 신뢰성에 치명적입니다.

 

4. Connect it. (연동하세요.)

If your CEO also blogs, those posts can be tweeted through his account automatically with the service Twitterfeed.

여러분의 CEO가 블로그를 한다면 블로그 포스팅들이 Twitterfeed라는 서비스를 통해 자동으로 CEO 계정을 통해 트윗으로 날라갑니다.

 

5. Save it. (저장하세요.)

Write now and tweet later using a service like HootSuite. Your CEO can use that middle-of-the-night insomnia to tee up some quotes, insights or observations, and then set them to publish sometime during the next day (when people are awake to read them). Conversely, if you have a global audience, you may want to set some of your CEO's tweets to detonate after hours, so that your employees on the other side of the world will see them.

지금 트윗을 작성했다가 HootSuite와 같은 서비스를 이용해 나중에 트윗하세요. 여러분의 CEO는 한밤 중에 떠오를 명언, 통찰력, 관측을 적어났다 다음 날 (사람들이 깨어서 읽을 준비가 되어 있는) 트윗으로 날릴 수 있습니다. 반대로 글로벌 고객이 있다면 세계 반대편이 있는 사람들이 트윗을 볼 수 있게 다른 시간대에 트윗을 날릴 수 있습니다.

 

이렇게 5가지 팁을 알아봤는데요. 트위터와 관련된 다양한 앱을 유용하게 활용하는 것이 키포인트인 것 같습니다!

댓글 1개:

  1. trackback from: CEO 트위터에 전략적 트레이닝이 필요한 이유
    얼마전, 이 블로그를 통해 CEO가 트위터를 하는 것에 대한 득과 실에 대해서 얘기한 적 있다.(2010/06/08 - CEO 트위터는 기업에게 계륵과 같은 존재인가?) 지난 10월 29일 밤, 신세계의 정용진 부회장과 나우콤 문용식 대표와의 반말 언쟁에 대해 저녁 뉴스에 나올 정도로 사회적 파장이 커지고 있다. 논쟁의 주인공인 신세계의 정 부회장은 한국 제1의 유통기업의 대주주이나 오너의 아들이고, 나우컴 문대표는 아프리카TV를 운영하는 운동권 출..

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