2010년 12월 9일 목요일

6 Social Media Trends for 2011

안녕하세요^^ 대학붙은 친구들 정말 축하해!! 오늘은 그럼 바로 콘텐츠로 넘어가볼께요:)

Reference: http://blogs.hbr.org/cs/2010/12/six_social_media_trends_for_20_1.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+harvardbusiness+%28HBR.org%29

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1. It's The Integration Economy, Stupid.

통합경제의 시대로!

 

From Ford, to Dell, to Starbucks (client), to Jet Blue, and a host of other companies who have pioneered early uses of social media for business, 2011 will be the year these companies take a serious look at integrating social media, not only regionally but globally. Don't be surprised if the same companies that piloted programs such as Ford's "Fiesta Movement" and Starbuck's Foursquare programs also become the first companies to take on the huge challenge of integrating social media into all facets of business from global marketing to crisis management and beyond.

 

Ford, Dell, Starbucks, JetBlue를 비롯한 많은 회사들이 소셜 미디어를 비즈니스에 접목시키는 법을 개척했습니다. 하지만 이제 2011년은 그들에게 새로운 난관이 될 것입니다. 소셜 미디어를 이제 통합시키고 글로벌화해나갈 차례이기 때문입니다. "Fiesta Movement"로 유명한 포드, 포스퀘어를 도입한 스타벅스. 소셜 미디어의 비즈니스 측면을 먼저 개척한 이들이 소셜 미디어 통합의 난관에 가장 먼저 부딪힌다는 사실은 놀랍지 않습니다. 이제 글로벌 마케팅부터 위기 관리까지 전 영역에 이르는 통합이 일어날 것입니다.

 

2. Tablet & Mobile Wars Create Ubiquitous Social Computing.

태블릿과 모바일을 통한 유비쿼터스 소셜 컴퓨팅의 시대로!

 

As competition heats up in the form of cheaper, smarter phones and an assortment of tablets that may hit the market (a $35 Tablet in India?), technology consumers will come one step closer to being connected 24/7, and in more powerful ways than previously possible. Social networking will be on the go, out of the house, and out of the office. More competition, variety, power, and affordability in devices will fuel the increase of ubiquitous social computing.

 

핸드폰이 점점 싸지고 스마트해지고 있습니다. 또 이제 온갖 종류의 태블릿이 시장에서 치열한 경쟁을 벌일 것입니다. (인도에서는 $35 태블릿이 나온다는 소문이 나옵니다.) 기술 소비자들은 이제 예전보다 더 강력한 방법으로 하루종일 인터넷 세상에 연결될 것입니다. 소셜 네트워킹은 이제 정신없이 바빠지며 유비쿼터스의 시대로 접어들게 될것입니다. 더 많은 경쟁, 다양성, 파워 그리고 금전적 여유가 소셜 컴퓨팅의 유비쿼터스화에 기여할 것입니다.

 

3. Facebook Interrupts Location-Based Networking.

페이스북의 위치기반 네트워킹 독주 저지!

 

If 2010 belonged to Foursquare and its playful, competitive and sometimes addicting ecosystem of badges, mayorships and specials, it's likely that Facebook will rain on Foursquare's parade in 2011. With tons of data and the architecture behind Facebook's response to Foursquare about to be rolled out globally, Facebook is well positioned to actually make location based services useful to business.

 

위치기반 네트워킹 시장에 있어서 2010년은 포스퀘어의 해였습니다. 뱃지와 시장제도와 같은 중독적인 시스템으로 많은 사람을 사로 잡았습니다. 하지만 이제 페이스북이 포스퀘어 퍼레이드에 시동을 걸 것으로 예상됩니다. 엄청난 양의 데이타와 실제 완성품을 중심으로 페이스북이 이제 글로벌 서비스를 개시할 것입니다. 페이스북은 이 서비스를 엄청난 수익성이 나게 할 포지셔닝이 거의 끝난 상황입니다.

 

4. Average Participants Experience Social Media Schizophrenia.

평균 사용자들의 소셜 미디어 정신분열 경험!

 

While social media schizophrenia (the overload of multiple social profiles) is nothing new to tech mavens, it will become something that more and more "average" users experience as they tweet, Facebook, G-mail, chat, Skype, BBM, SMS, and Tumble their way across the social web. While many mavens have adopted ways to manage and cope, average users may find themselves at the beginning of the curve in need of a 12-step social identity program. This may lead to increased demand from typical participants to have a more integrated and simplified social graph and an opportunity for platforms and companies alike to meet this demand.

 

소셜 미디어 정신분열(여러개의 소셜 프로필을 사용하는 현상)은 테크 전문가들에게는 새로운 일이 전혀아닙니다. 하지만 이제 더 많은 사람들이 트위터, 페이스북, 채팅, 스카이프, BBM(블랙베리 메신저), SMS 등을 할수록 일반인들에게도 소셜 미디어 정신분열 현상이 흔해질 것입니다. 테크 전문가들은 자신만의 관리, 대처 메커니즘을 가지고 있지만 이제 막 소셜 미디어 정신분열을 겪는 일반인들은 소셜 정체성 프로그램이 필요해질 것입니다. 그러면 좀 더 통합적이고 간략화된 소셜 그래프를 향한 수요와 이 수요를 충족시키기 위한 회사들의 플랫폼 개발 기회가 증가하게 될 것입니다.

 

5. Google Doesn't Beat Them, They Join Them.

구글의 합류화!

 

In 2010, Wired told us that Facebook could beat Google to win the net. But even at the end of 2010 after failed attempts to create their own networks such as Buzz, Google could prove that the best way to beat Facebook, Twitter, and the rest is to do what Google does best: Index them to pieces. Indeed, I've already noticed Google's algorithm has become smarter about Twitter data. I only have to type in a few words to locate old tweets. It's possible that by sticking to what Google does best, they may be able to take advantage of the social web by indexing any and all social data they can get their hands on. Expect the Googleplex to "strike back" in 2011, and perhaps demonstrate that they may figure out their role and relevancy on the social Web.

 

2010년에 사람들은 페이스북이 구글을 누를 것이라고 했습니다. Buzz와 같은 독자적인 소셜 네트워크를 만드는데 실패한 후에도 구글은 페이스북, 트위터 그리고 나머지 소셜 네트워크를 누를 수 있는 방법은 구글이 가장 잘하는 분야를 해나가는 것임을 증명해보였습니다: 인덱스화말입니다. 실제로 트위터 데이타에 대해 좀 더 스마트한 알고리즘을 가지고 있는 것을 최근 알아차렸습니다. 이전 트윗들을 찾기 위해 몇 단어만 쳐도 됩니다. 구글이 가장 뛰어난 분야에 계속 고수해서 구글은 소셜 웹에서 가능성을 계속 발견할 것입니다. 구글세계가 2011년에 복귀할 것이 예상되며 소셜 웹에서 그들의 역할과 상관성을 찾아 우리에게 구글파워를 보여줄 것입니다.

 

6. Social Functionality Makes Websites Fashionable Again.

소셜 기능성을 통한 웹사이트의 소셜미디어 통합화!

 

After several years of being told to "fish where the fish are," businesses realize that users expect social integration to existing Websites. Sites such as AMEX Open forum serve as a model for how networks such as Twitter can integrate with the Web experience. Websites will increasingly serve as "digital hubs" that integrate social activity from many platforms. For example, Apple's music social network, named Ping, recently integrated Twitter. While the integration has kinks, it demonstrates that even the most iconic of brands realizes that they do not exist in their own walled garden. They must integrate to be relevant in a socially connected world.

 

"물고기가 있는 곳에서 낚시를 해라"라는 말을 수없이 들은 기업들이 이제 사용자들은 현존하는 웹사이트에 소셜 미디어가 통합되기를 원한다는 사실을 이해했습니다. AMEX Open과 같은 사이트들은 트위터와 같은 네트워크들이 어떻게 웹과 통합되는가를 보여주는 좋은 본보기가 될 것입니다. 많은 웹사이트들이 점점 더 다양한 플랫폼에서 진행되는 소셜 활동들을 묶어주는 디지털 허브 역할을 하고 있습니다. 예를 들어 애플의 뮤직 소셜 네트워크인 Ping은 최근 트위터를 통합했습니다. 통합에도 뒤틀림의 가능성이 있긴 하지만 Ping의 예는 정말 아이콘 브랜드들도 이제 자신만의 울타리에서 벗어나야한다는 것을 보여주고 있습니다. 연관성이 있다면 소셜 세계에서는 통합을 해야합니다.

댓글 2개:

  1. Hello! Do you remember me? You used to visit my blog (m3ekorean.textcube.com). I'm sorry I didn't reply you sooner. Long story short my house was flooded, and it's been crazy since then. I wanted to resume my korean study, but... I don't understand this export to blogger thing. Could you help me please? (Seeing you moved to blogger successfully)

    Thank you so much! And again, I'm sorry.

    Happy new year, by the way!

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  2. Of course, I do remember you.

    How have you been?

    I am staring to blog again!!

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