2010년 11월 27일 토요일

10 Steps to Getting Started in Social Media Marketing

안녕하세요! 좋은 주말 보내고 계신가요? 내일부터 5일간의 기말고사가 시작되는데요. 기말고사를 핑계로 블로그를 소홀히 하고 싶지 않아서 오늘도 이렇게 포스팅을 하려구요. 행운의 기운을 불어넣어주시기 바랍니다^^ 그럼 오늘의 포스팅을 시작합니다.

Reference: http://www.reuters.com/article/idUS69819795420101125

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저는 크리스티나 아길레라는 매우 좋아하는데요. 그녀의 3집 앨범명이 무엇인지 아시나요? 바로 Back to Basics입니다. "갑자기 왜 저런 이야기를 하는 거야?"라고 생각하시고 계실텐데요. 바로 오늘의 주제가 소셜 미디어 마케팅에 입문하는 방법이기 때문입니다. 지금까지 저희가 이야기한 많은 내용들이 계속 나올텐데요. 지겨워하지마시고 다시 한 번 기초부터 보자는 의미에서 봐주셨으면 좋겠습니다.

 

When it comes to using social media marketing to build your business, the worst action is no action, and your biggest problem is being invisible, not being talked about negatively. As long as you're part of the conversation on the social Web, you can hear what's being said about you and massage negative perceptions about your business. But if no one is talking about you, you have no chance for growth. That means you need to get involved on the social Web as soon as possible, not only to capitalize on the opportunities that it presents to your business, but also to develop and protect your reputation.

 

비즈니스 성장을 위한 소셜미디어마케팅을 할 때 최악의 방안은 아무런 행동도 취하지 않는 것입니다. 그리고 가장 큰 문제는 여러분의 브랜드가 부정적으로 회자되는 것이 아니라 아예 사람들의 입에 오르지 않는 것이죠. 여러분이 소셜 웹 상의 대화에 들어가시면 여러분에 대해 어떠한 이야기가 오가는지 또 어떤 부정적인 인식이 퍼져있는지를 알 수 있습니다. 하지만 아무도 여러분에 대해 이야기를 하지 않는 다면 성장을 할 가능성이 없는 것이나 마찬가지죠. 따라서 여러분은 최대한 빨리 소셜웹에 관여하셔야 합니다. 여러분의 비즈니스에게 주어진 기회들을 잘 활용하기 위해서 뿐만 아니라 여러분의 평판을 발전시켜나가고 보호하기 위해서 말이죠.

 

1. Determine your goals. 목표를 설정하세요.
What do you want to get out of your social Web participation? Why are you doing it? Are you trying to generate direct sales? Are you trying to offer a form of customer service? Do you want to build relationships with customers and boost loyalty? Your answers to these questions greatly affect the type of content you publish and the activities you participate in on the social Web.

 

소셜 웹 참여를 통해 어떤 것들을 얻고 싶으신가요? 왜 소셜웹에 참여하시려는 건가요? 직접 판매 수입을 올리시려고 하는건가요? 아니면 일종의 고객 서비스를 제공하시려는건가요? 또 그게 아니면 고객들과 관계를 쌓고 충성도를 키우려는 건가요? 이러한 질문의 답은 여러분이 어떤 콘텐츠를 작성하고 어떤 활동에 참여하게 될지에 지대한 영향을 끼치게 됩니다.

 

 

2. Evaluate your resources. 자원을 평가하세요.
Who is going to create your content? Who is going to maintain your social media accounts? Who is going to respond to questions and be the face of your business online? Do you have the technical ability in-house to join the online conversation? If not, are you willing to learn? Can you or someone who works with you write well? You need to be sure you have the necessary people in place to execute a social media marketing plan before you start.

 

여러분의 콘텐츠는 누가 생산할까요? 누가 소셜 미디어 계정들을 유지할까요? 누가 여러분에게 오는 질문들에 답을 하고 온라인 상에서 비즈니스를 대표하는 얼굴이 될까요? 사내에 온라인 대화에 합류할 수 있는 기술적인 능력이 존재하나요? 그렇지 않다면 배우려는 준비는 되어있나요? 여러분이나 여러분의 동료가 글을 잘 쓰나요? 소셜 미디어 마케팅을 시작하기 위해 필요한 사람들과 기술을 브랜드가 확보하고 있는지 꼭 확인해보셔야 합니다.

 

3. Know your audience. 청자를 파악하세요.
Where does your target audience spend time online? What kind of content and conversations do the audience members get most vocal about? What kind of information do they want from you? What do they dislike? Remember, you're not just publishing marketing messages on the social Web. You need to find out what your audience wants and needs, so you can provide the kind of content they find useful and interesting. However, you also need to be personable, so they actually want to interact with you.

 

여러분의 타겟은 온라인 어디서 활동하나요? 어떠한 콘텐츠와 대화에 여러분의 타겟이 가장 반응할까요? 어떠한 종류의 정보를 그들이 여러분이 제공하기를 원할까요? 그들은 무엇을 싫어할까요? 기억하세요. 여러분은 단순히 소셜 웹에 마케팅 메세지를 올리는 것이 아닙니다. 여러분 타겟층의 필요와 욕구를 잘 파악하고 그들이 유용하고 흥미롭다고 생각하는 콘텐츠를 제공해야 합니다. 그러나 여러분은 또 매력적이여야 합니다. 그래야 사람들이 여러분과 교류하고 싶을테니까요.

 

4. Create amazing content. 굉장한 콘텐츠를 생산하세요.
Once you know where your audience spends time and what kind of content audience members want, take the time to give them more of that kind of content. Don't give up. You need to continually offer your audience amazing content, which also comes in the form of conversations, in order to build a loyal following of people who trust you as a source that can meet their needs and expectations.

 

일단 여러분의 타겟이 어디서 온라인 활동을 하고 어떠한 종류의 콘텐츠를 원하는지 알아냈다면 이제 콘텐츠 생산에 주력할 때입니다. 포기하지 마세요. 여러분은 점차적으로 청자들에게 굉장한 콘텐츠를 제공해야합니다. 콘텐츠는 대화의 형태로도 올 수 있습니다. 이를 통해 여러분의 팔로워들과 충성심 깊은 관계를 키워나가야 합니다. 그러면 그들은 여러분을 그들의 필요와 기대에 상응하는 콘텐츠를 생산해내는 소스로 신뢰할테니까요.

 

5. Integrate your marketing efforts. 마케팅 노력을 통합하세요.
All of your efforts at social media marketing should feed off each other. Cross-promote your efforts both online and offline, and make sure your social media and traditional marketing efforts work together seamlessly.

 

소셜 미디어 마케팅에 기울이는 노력 하나하나는 서로에게 도움이 됩니다. 온라인와 오프라인을 잘 통합해 서로서로 홍보를 하세요. 소셜 미디어 마케팅과 기존 마케팅 노력이 매끈하게 서로 잘 합쳐져서 위력을 발휘하도록 하는게 중요합니다.

 

6. Create a schedule. 스케줄을 작성하세요.
Allocate specific times during your day to devote to social media marketing. For example, spend five minutes on Twitter before you check your e-mail each day and another five minutes before you leave work each day. When you create a schedule, it's easier to stick to it and make sure you don't skip your social media marketing activities each day.

 

소셜 미디어 마케팅에 할애하는 특정 시간대를 배정하세요. 예를 들어 매일 이메일을 체크하기 전에 5분은 트위터를 하는 것이죠. 스케줄을 작성하면 소셜 미디어 마케팅 계획에 충실할 수 있고 모든 활동을 빼먹지 않고 할 수 있습니다.

 

7. Adopt an 80-20 rule. 80대 20의 룰을 채택하세요.
Always spend at least 80 percent of your time on social media activities that are not self-promotional and no more than 20 percent of your time on self-promotional activities.

 

80%의 활동은 자사 브랜드 홍보가 아닌 활동에 20%의 활동은 자사 홍보 활동에 사용하는 것이 좋습니다.

 

 

8. Focus on quality, not quantity. 양이 아니라 질로 승부하세요.
It can be easy to get caught up in the numbers, but don't become a slave to followers and subscribers. It's better to have 1,000 highly engaged, loyal followers than 10,000 followers who sign

up to follow you but then never acknowledge you again.

 

숫자의 유혹에 빠지기 쉽습니다. 하지만 팔로워들과 구독자들의 노예가 되지는 마세요. 가입만 하고 여러분과 활동하지 않는 10000명 보다는 활발히 참여하고 충성심 깊은 1000명의 팔로워가 훨씬 낫습니다.

 

9. Give up control. 통제는 과감히 포기하세요.
You must let your audience take control of the online conversation and make it their own so they develop an emotional attachment to you, your brand, and your business. Remember, on the social Web, apathy or invisibility is a bigger problem than negativity.

 

온라인 대화는 청자들이 주도하게 내버려 두고 그들의 것이 되도록 해주세요. 그래야 여러분과 감정적 연대를 키워나갈 수 있습니다. 기억하세요. 소셜웹에선 무관심하고 눈에 안 보이는 것이 부정적인 것보다 무서운 것입니다.

 

10. Keep learning. 계속 배우세요.
You can never stop listening and learning. For success in social media marketing, you need to be flexible and accept that change is good.

 

듣고 배우는 것을 멈추어서는 안됩니다. 성공을 위해서는 융통성이 있어야 하고 변화가 좋다는 것을 받아들여야 합니다.

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